برچسب :: برلیانس H330

پادکست، بررسی برلیانس H330 (شماره 30)




برای اولین بار در ایران به منظور جذاب شدن هرچه بیشتر مطالب خودرویی برای دوستداران کتابهای صوتی، 1Car با همکاری ‎سایت شنوتو (مرجع پادکست‎های صوتی) تصمیم به انتشار پادکست‌هایی با محتوی بررسی خودرو و مطالب آموزنده گرفته ‎است. این پادکست‌ها به طور منظم شنبه‌ها ساعت 20 منتشر می‌شوند و علاقه‌مندان به خودرو می‌توانند آن‌ها را از لینک‌های مربوط دانلود نمایند.

[1394/10/12 20:00]

برلیانس H3 جانشینی برای برلیانس H330




کمپانی چینی برلیانس اوتو که برخی از محصولات آن در ایران نیز ارائه شده، این روزها در حال جشن گرفتن در سرزمین مادری است. H3 جدیدترین سدان این برند که قبلا با کد F20 شناخته می شد، اکنون وارد فاز تولید انبوه شده و ساخت آن کلید خورده است. این خودرو جایگزین مدل H320 و H330 می شود که حدود یک سال است توسط گروه سایپا در بازار ایران عرضه شده است. بنابراین بار دیگر صنعت خودروسازی ایران به مونتاژ کار محصولات قدیمی مبدل شده است، اما تفاوت اینجاست که اینبار به جای محصولات فرانسوی، آلمانی یا کره ای، در حال مونتاژ یک خودرو چینی هستیم که حتی دیگر در کشور مبدا نیز تولید و عرضه نمی شود. برلیانس H3 بر خلاف اکثر اتومبیل های چینی، سدانی اسپورت با ظاهری قابل قبول و نسبتا زیبا می باشد. البته طبق معمول این ظاهر عامه پسند به لطف کپی برداری از محصولات روز جهان حاصل شده است؛ برای مثال در نمای جلو، ترکیب چراغ ها و در کل جلو پنجره تا حدودی تداعی کننده کیا کادنزاست. در نمای عقب هم فرم کلی و همچنین شکل چراغ ها شباهت هایی با هیوندای سوناتا دارد. با وجود تناسب نسبی و نقاط قوتی که H3 در ظاهر دارد، همانند سایر هموطنان خود از یک مشکل شایع رنج می برد؛ چنانچه از نمای جانبی به خودرو نگاه کنیم، کوچک بودن رینگ های 16 اینچی کاملا به چشم خواهند آمد. برلیانس می توانست با انتخاب رینگ های بزرگتر زیبایی بیشتری را برای فرزند خود به ارمغان بیاورد. به هر ترتیب با در نظر گرفتن تمام نقاط قوت و ضعف، H3 در طراحی ظاهری نمره قبولی می گیرد. از لحاظ سایز کلی ابعاد این خودرو عبات است از 4640/1790/1445 میلی متر، ویل بیس یا فاصله محوری هم 2660 میلی متر بوده که در مقایسه با سمند (با فاصله محوری 2671) 6 میلی متر کوتاه تر است. با ورود به داخل کابین جو آلمانی می شود! در این بخش طراحان برلیانس برخلاف انتظار از محصولات مرسدس بنز (با تلفظ صحیح تر مرسیدس بنز) کپی کاری کرده اند. شکل فرمان و داشبورد مخصوصا با آن نمایشگر ایستاده کاملا یادآور کابین یک مرسدس بنز است؛ اما بجای ورودی های هوای دایره ای که در ماشین های مرسدس معمول است، از ورودی های مستطیلی شکل استفاده شده است. نکته منفی در این بخش اهرم دنده و ترمز دستی بزرگی است که چندان با طراحی های روز همخوانی چندانی ندارد. برلیانس H3 در بخش قوای محرکه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده است. موتور تنفس طبیعی توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت را دارد؛ موتور توربو نیز قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت می باشد که برای یک سدان چینی کافی به نظر می رسد. هر دوی این موتورها با یک گیربکس دستی 5 دنده یا 4 سرعته خودکار ترکیب می شوند. نکته عجیب در این بخش وفاداری عجیب چینی ها به گیربکس های 4 سرعته است که آن هم با سال عرضه یعنی 2016 چندان سنخیتی ندارد. برلیانس H3 جانشین برلیانس H330 به شمار می رود. از آنجایی که سایپا و برلیانس با یکدیگر همکاری دارند، عرضه H3 در سال های آتی در ایران دور از ذهن نیست. به همین دلیل به قیمت این خودرو نیز می پردازیم. H3 در چین با توجه به پیشرانه و امکانات با قیمتی بین 70 الی 90 هزار یوان ارایه شده است. چنانچه هر یوان را 550 تومان (نرخ آزاد) در نظر بگیریم قیمت این خودرو بدون احتساب تعرفه و هزینه های مرتبط چیزی تقریبا بین 39 الی 50 میلیون تومان می شود. از سوی دیگر برلیانس H330 اتوماتیک فول که در چین قیمتی حدود 75 هزار یوان (برابر با حدود 41 میلیون تومان) دارد، با توجه به تعرفه واردات C.K.D در داخل کشور با قیمتی در حدود 55 میلیون تومان فروخته می شود. بنابراین شاید بتوان حدس زد که در صورت ثابت ماندن نرخ ارز با ارقام فعلی، نسخه دنده دستی در صورت ورود به خیابان های ایران چیزی در حدود 50 و فول ترین نسخه هم رقمی حدود 65 میلیون تومان داشته باشد.

[1395/07/08 15:00]

پیش خرید برلیانس H330 اتوماتیک تنها با 15 میلیون




شرکت پارس خودرو، برلیانس H330 معمولی و اتوماتیک را برای پیش فروش در دی ماه عرضه کرده است.

[1395/10/08 17:00]

شرایط فروش و پیش‌فروش جدید محصولات پارس خودرو




گروه خودروسازی سایپا شرایط جدید فروش محصولات پارس‌خودرو را ویژه شهریورماه ۹۵ را منتشر کرد.

[1395/05/31 11:00]

شما بگویید؛ دنا پلاس یا برلیانس H330؟




اگر در جریان تازه‌ترین اخبار داخلی حوزه خودرو باشید، حتما می‌دانید که موعد تحویل اولین سری دنا پلاس، مردادماه امسال اعلام شد. بنابراین زمان زیادی تا دیدن این محصول جدید ایران‌خودرو در خیابان‌های شهرمان باقی نمانده؛ خودرویی که تنها کمی زرق‌وبرق بیشتری نسبت به مدل دنا پیدا کرده و به لطف امکانات اضافه شده، نظر مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. در رده کلاس خودروهای سدان و گستره قیمتی ۴۵ میلیون‌ تومان، برلیانس H330 نماینده محصول شرکت پارس‌خودرو و سایپا حضور دارد. این اتومبیل چینی، امکانات و مشخصات فنی متوسطی دارد اما به دلیل ظاهر امروزی توانسته نظر نسل جوان و بعضی از خانواده‌های ایرانی را به سمت خود جلب کند. به همین دلیل، امروز قصد داریم نگاهی کلی به این دو خودرو داشته باشیم. در انتهای این مطلب از شما می‌خواهیم که نظرتان را به ما بگویید.

[1396/04/15 16:00]